Název: Name: | VPV | VPV |
Originální název: Original Name: | VPV | |
Kategorie: Category: | vyprošťovací pasové vozidlo | tracked recovery vehicle |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1985-DD.MM.199R Závody ťažkého strojárstva Detva š.p., Detva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1985-DD.MM.199R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 363 (253 do roku 1989) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1984 | |
Osádka: Crew: | 2 + 1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 14300 ± 2% kg | 31526 lb |
Celková délka: Overall Length: | 7130 mm | 23 ft 4 ¾ in |
Celková šířka: Overall Width: | 2940 mm | 9 ft 7 ¾ in |
Celková výška: Overall Height: | 23501) mm | 7 ft 8 ½ in 1) |
Světlá výška: Ground Clearance: | 360 mm | 1 ft 2 ⅛ in |
Pancéřování: Armour: | ? | ? |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | UTD-20 - šestiválcový do V (pod úhlem 120°), čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový - maximální kroutící moment: 980 (+49 / - 98) Nm - hmotnost: 665 kg + 5% - rozměry: -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele) -- šířka: 1 150 mm -- výška: 732 mm - kompresní poměr: 15,8 - objem válců: 15,9 l | UTD-20 |
Výkon: Power: | 220 kW při 2600 ot/min | 295 bhp at 2600 rpm |
Převodové ústrojí: Transmission: | Mechanická, se stálým záběrem ozubených kol, synchronizovaná na 2., 3., 4. a 5. rychlostním stupni - počet rychlostních stupňů: 5 vpřed + 1 vzad - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg | Mechanical, with permanent engagement of gears, synchronized on 2nd, 3rd, 4th and 5th gear - number of gears: 5 forward + 1 reverse - weight of gearbox with main clutch and planetary steering gear: 536 kg |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 602) km/h | 372) mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 40 km/h | 25 mph |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 6002) km | 3732) mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 35 ° | 78 % |
Boční náklon: Side Slope: | 25 ° | 56 % |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,5 m | 98 in |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,7 m | 28 in |
Brodivost: Fording Depth: | 3) m | 3) |
Nástavba: Superstructure: | Naviják: - typ: s tažnými kladkami a ukládacím bubnem - tažná síla - přímý tah: 125 kN - zvyšování tažné síly kladkostroji: -- jedním: 240 kN -- dvěma: 345 kN - pracovní délka lana: 120 m - průměr lana: 19 mm - vývod lana z vozidla: dopředu Radlice: - pohon: hydraulickými válci - maximální zahloubení: 0,2 m - maximální kotvicí sila: až 345 kN (podle druhu zeminy) Jeřáb: - typ: otočný výložníkový kyvný - maximální nosnost: -- základní výložník, vyložení od osy otáčení až 1,45 m při zdvihové výšce háku 3,2 m: 6 500 kg -- nástavec, vyložení od osy otáčení až 2,9 m při zdvihové výšce háku 4,5 m: 2 500 kg - vyložení minimální: 1,1 m - vyložení maximální: 4,6 m - maximální sklon vozidla při použití jeřábu: 5° Obloukové svářecí a řezací zařízení: - zdroj proudu: dynamo motoru - maximální svářecí a řezací proud: 300 A - maximální průměr elektrody: 5 mm - délka kabelů: 10 m - maximální doba nepřetržitého provozu: 30 min Výbava pro vlečení: BVP-1, BVP-2, OT-64, BRDM-2, OT-62 | Winch: - type: with traction rollers and storage drum - pulling force - direct pull: 125 kN - increasing the traction force of the hoist: -- with one: 240 kN -- two: 345 kN - working length of rope: 120 m - rope diameter: 19 mm - rope outlet from the vehicle: forward Blades: - drive: hydraulic cylinders - maximum deepening: 0.2 m - maximum anchoring force: up to 345 kN (depending on the type of soil) Crane: - type: rotating boom swing - maximal load capacity: -- basic boom, reach from the axis of rotation up to 1.45 m at a hook lift height of 3.2 m: 6,500 kg -- extension, unloading from the axis of rotation up to 2.9 m at the lifting height of the hook 4.5 m: 2,500 kg - minimum unloading: 1.1 m - maximum unloading: 4.6 m - maximum inclination of the vehicle when using a crane: 5° Arc welding and cutting equipment: - current source: engine dynamo - maximum welding and cutting current: 300 A - maximum electrode diameter: 5 mm - cable length: 10 m - maximum time of continuous operation: 30 min Equipped to tow: BVP-1, BVP-2, OT-64, BRDM-2, OT-62 |
Výzbroj: Armament: | 7,62 mm kulomet PKT Zásoba munice: 2000 ks Počet zásobníků (na 250 nábojů): 8 Lafetace: na střelecké věžičce Náměr: -7° až 80° Odměr: 360° + výzbroj osádky | 7.62 mm PKT machine gun, 2000 rounds in 8 magazines |
Uživatelské státy: User States: | ? | ? |
Poznámka: Note: | 1) 2350 mm výška s kulometem a výstražným světlem 6110 mm maximální výška s jeřábem s otočným nástavcem v pracovní poloze 2) při vlečení 20 km/h a 300 - 350 km 3) Vozidlo je schopno překonávat vodní překážky plavbou - maximální rychlost při plavbě vpřed: min. 7 km/h - maximální rychlost při plavbě vzad: asi 2 km/h Průměrná spotřeba paliva: 92 - 100 l/100 km VPV je vybavené zariadením k ochrane osádky proti účinkom tlakovej vlny a k zabráneniu vnikania radioaktívnych častíc do vozidla, k ochrane proti chemickým a bakteriologickým zbraniam Spojovací prostředky: Radiostanice: R-123M - dosah ve dne i v noci: do 20 km Tankové hovorové zařízení: R-124 Přenosná radiostanice: PR-22 (nebo VXW 10) - počet: 2 kusy | 1) 7 ft 8 ½ in height with machine gun and warning light 20 ft ½ in maximum height with crane in working position 2) towing speed 12.4 mph and 218 mi 3) vehicle is able to overcome water obstacles by swimming - maximum speed when swimming forward: min. 4.3 mph - maximum speed when swimming backwards: about 1.2 mph |
Zdroje: Sources: | 1) Technické zabezpečenie jednotiek ČSĽA v boji ČVUT 1989 2) Zupko, Š., Zupko, J.: Obrnená technika 1944 - 2001, Výroba v Slovenskej republike, Magnet Press, 2002 3) Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003 |